FAQ

Potrzebujesz informacji? Zachęcamy do zapoznania się z sekcją FAQ, gdzie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli jednak nie udało Ci się znaleźć tego czego szukasz, skontaktuj się z nami za pomocą formularza dostępnego na dole strony głównej lub wyślij wiadomość na adres info@hiwasai.pl – chętnie pomożemy!


Kiedy i gdzie odbędzie się Hiwasai?

Festiwal Ognistych Skrzydeł odbędzie się w dniach 1–2 lutego 2025 r. w Opolu, na terenie Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica przy ul. Andrzeja Struga 16a, 45-073 Opole.

W jakich godzinach odbywać się będzie wydarzenie?

Sobota: od 9:00 do 21:00
Niedziela: od 9:00 do 15:00

Gdzie i w jakich godzinach działa akredytacja?

Tak jak wydarzenie, akredytacja odbywa się na terenie ZSZ im. Staszica. Rozpocznie się już w piątek i będzie dostępna od godziny 18:00 do 20:30. W sobotę i niedzielę akredytacja będzie funkcjonować w godzinach trwania wydarzenia.

Osoby posiadające specjalne wejściówki, takie jak prowadzący poranne atrakcje, przedstawiciele mediów, goście, uczestnicy konkursu cosplay czy wystawcy, mają pierwszeństwo w akredytacji. Jeśli przysługuje Wam wcześniejsze wejście, uprzejmie prosimy o poinformowanie o tym personelu Obsługi.

Jaka jest cena biletów i czy są one dostępne do nabycia przed wydarzeniem?

Ceny biletów wyglądają następująco:
Pierwsza Iskra 70 złotych – limitowana pula pierwszych 150 biletów, zapewniająca wejście na wydarzenie, oraz nocleg na dwie noce.
Gorący Płomień  – 80 złotych – wejście na wydarzenie, zakup możliwy do 31 grudnia 2024 r.
Wieczny Ogień 90 złotych – wejście na wydarzenie, zakup możliwy od 1 stycznia 2025 r. do dnia imprezy lub do wyczerpania puli biletów.
Nocny Blask 10 złotych – bilety wstępu na nocleg (dwie noce), dostępne jako dodatek do Gorącego Płomienia lub Wiecznego Ognia. Liczba miejsc ograniczona – tylko 70 sztuk. 

Bilety można nabyć przed wydarzeniem na stronie https://bilety.zabenka.pl/hiwasai2025

Czy można zakupić bilety na miejscu w trakcie trwania konwentu?

Bilety nie będą dostępne do zakupu na miejscu podczas trwania konwentu, można nabyć je wyłącznie online.

Jest możliwość zakupy biletu tylko na jeden dzień?

Niestety, nie oferujemy opcji zakupu biletu jednodniowego.

Czy muszę mieć wydrukowany bilet, czy wystarczy wersja elektroniczna?

Nie musisz drukować biletu! Wystarczy, że pokażesz go na swoim telefonie lub innym urządzeniu elektronicznym.

Czy są jakieś ograniczenia wiekowe?

Nie ma żadnych ograniczeń wiekowy, jednakże osoby niepełnoletnie aby wejść samodzielnie na wydarzenie oraz zostać na noc, potrzebują pisemnej zgody rodzica bądź opiekuna prawnego tzw. Kartę Konwentowicza – wzór zgody dostępny jest w zakładce Dla rodzica.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania w tym zakresie, napisz do nas za pomocą formularza kontaktowego.

Czy jako wolontariusz, wystawca, przedstawiciel mediów lub twórca atrakcji muszę wykupić bilet?

Wolontariusze, wystawcy, przedstawiciele mediów oraz twórcy atrakcji mają darmowy wstęp na Hiwasai. Niemniej jednak, nie możemy zagwarantować 100% pewności przyjęcia, dlatego warto mimo wszystko zakupić bilet. W przypadku akceptacji Twojego zgłoszenia, przyjazdu na wydarzenie i realizacji powierzonych zadań, zwrócimy koszt biletu.

Biorę udział w konkursie cosplay, muszę kupić bilet?

Tak, udział w konkursie nie zwalnia z konieczności zakupu biletu.

Czy liczba miejsc jest ograniczona?

Tak, pula dostępnych biletów wynosi 1000.

Czy na terenie wydarzenia jest dostępny parking?

Ze względu na trwającą budowę w pobliżu miejsca wydarzenia, mogą wystąpić trudności z parkowaniem bezpośrednio przy ZSZ im. Staszica. Jednak w okolicy dostępne są mniejsze i większe parkingi. Jeden z większych parkingów znajduje się pod wiaduktem im. Żołnierzy Wyklętych, niedaleko Dworca Głównego w Opolu (bezpłatny w weekendy). Kolejny, również większy parking, znajduje się w Centrum Przesiadkowym przy ulicy 1 Maja (płatny).

Czy na Hiwasai będzie dostępny nocleg?

Nocleg dostępny jest dla osób posiadających bilet specjalny „Nocny Blask” oraz dla tych, którzy wykupili bilety z puli „Pierwsza Iskra”. Nocleg przysługuje również obsłudze, twórcom atrakcji, mediom oraz wystawcom.

Miejsca noclegowe będą dostępne w Kompleksie rekreacyjno-sportowym Gwardia, przy ul. Kowalskiej 2, 45-590 Opole, przez dwie noce: z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę.

Aby skorzystać z noclegu, należy wcześniej przejść akredytację. Punkt akredytacji będzie zlokalizowany w budynku ZSZ im. Staszica. W piątek akredytacja będzie dostępna w godzinach 18:00–20:30, natomiast w sobotę i niedzielę – w godzinach trwania konwentu.

W niedzielę nocleg należy opuścić do godziny 12:00.

Jak wygląda nocleg i co należy zabrać?

Nocleg będzie odbywał się w hali, na podłodze. Uczestnicy będą mieli do dyspozycji toalety oraz prysznice, zapewniające podstawowe warunki higieniczne. Warto pamiętać, aby zabrać ze sobą niezbędne rzeczy, takie jak śpiwór, karimatę, ręcznik, ubrania na zmianę oraz środki czystości, które zapewnią komfort podczas pobytu.

Na hali obowiązkowe jest obuwie zmienne lub przebywanie bez obuwia.

Co należy zabrać na konwent?

Pamiętaj, aby zabrać ze sobą dokumenty, które będą niezbędne do potwierdzenia Twojej tożsamości. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią, koniecznie weź ze sobą zgodę rodzica lub opiekuna prawnego, abyś mógł uczestniczyć w wydarzeniu. Ważne jest również, aby zabrać leki, które regularnie przyjmujesz. Pamiętaj również o gotówce, która będzie potrzebna na podstawowe potrzeby, takie jak jedzenie, picie, a także zakupy u wystawców. Na koniec, weź ze sobą mnóstwo pozytywnej energii!

Gdzie znajdę program atrakcji?

Szczegółowy program wydarzenia będzie dostępny na naszej stronie internetowej przed rozpoczęciem konwentu oraz na Konwenciku. Już teraz możesz zapoznać się z planowanymi atrakcjami i gośćmi, odwiedzając zakładkę program oraz śledząc nasze media społecznościowe – Facebook, Instagram

Zalecamy sprawdzić program dzień przed wydarzeniem, jak i w trakcie jego trwania, aby upewnić się, że nie zaszły żadne zmiany. Wszelkie ważne aktualizacje i poprawki będziemy publikować na bieżąco, zarówno na naszej stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych oraz na Konwenciku.

Czy Hiwasai jest odpowiednim wydarzeniem dla osób z niepełnosprawnościami?

Tak, serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu – możesz liczyć na naszą pomoc i wsparcie! Warto pamiętać, że budynek posiada kilka pięter, a winda nie jest dostępna, jednak nasi wolontariusze chętnie pomogą Ci w poruszaniu się po terenie imprezy. Jeśli planujesz odwiedzić festiwal i potrzebujesz pomocy, prosimy o wcześniejszy kontakt, abyśmy mogli odpowiednio się przygotować.

Czy będzie dostępna szatnia podczas wydarzenia?

Na terenie szkoły znajdują się dwie małe szatnie, w których uczestnicy mogą odwiesić swoje kurtki. Należy jednak pamiętać, że uczestnik robi to na własną odpowiedzialność, a organizatorzy nie ponoszą konsekwencji w przypadku kradzieży czy zniszczeń.

Czy podczas festiwalu mogę swobodnie wychodzić i wracać na teren wydarzenia?

Jak najbardziej, podczas akredytacji otrzymujesz plakietkę oraz opaskę, które należy nosić na widoku. Wracając na teren festiwalu, wystarczy, że pokażesz je ochronie, aby ponownie wejść.

Czy będzie dostępny Punkt Informacyjny?

Tak, taki punkt będzie na terenie wydarzenia. Wszelkie pytania odnośnie festiwalu, jego przebiegu, zgłoszenia rzeczy ważnych oraz rzeczy znalezione możesz kierować właśnie tam.

Jak i do kiedy zgłosić się na twórcę programu, wolontariusza, reprezentanta mediów, wystawcę czy do konkursu cosplay?

Zgłosić się można za pomocą dedykowanych formularzy: 
Wystawcy do 14.12 2024 r.
Media  do 29.12.2024 r.
Program  do 05.01.2025 r.
Wolontariusze do 12.01.2025 r.
Konkurs Cosplay do 15.01.2025 r.

Czy mogę zostać wolontariuszem, nie będąc pełnoletnim?

Jeśli masz ukończone 16 lat i posiadasz zgodę rodzica, to jak najbardziej. Zapoznaj się z Regulamin Wolontariuszy.

Czy można przyjść w przebraniu?

Oczywiście, chętnie zobaczymy Cię w przebraniu!

Czy mogę wnieść tępy miecz/atrapę broni/replikę/ASG?

Wszystkie przedmioty będą oceniane na miejscu przez Zabezpieczenie. To do ich kompetencji należy podjęcie decyzji, czy dany przedmiot może zostać wniesiony na teren Hiwasai. Pamiętaj, aby Twój przedmiot nie stanowił zagrożenia dla życia, zdrowia ani bezpieczeństwa innych uczestników – w przeciwnym razie nie będzie dopuszczony.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, możesz skontaktować się z nami wcześniej, wysyłając zdjęcie przedmiotu oraz szczegóły na adres info@hiwasai.pl. Postaramy się ocenić go wstępnie i udzielić Ci odpowiedzi.

Skip to content